Asiakkaamme

LVI-Suunnittelu Oy Juha Tourunen

Mobair-tuloilmalaitteet ovat erinomainen esimerkki siitä, kuinka oikeilla toimenpiteillä Venäjän markkinoilla on mahdollista kasvattaa myyntiä huomattavasti jopa puolessa vuodessa.

Yritys oli teettänyt Venäjän markkinaselvityksen ja sai sovittua muutamia tapaamisia Moskovaan. Sarus kutsuttiin mukaan matkalle neuvottelutueksi.

Ennen neuvotteluihin lähtöä Saruksen tiimi perehtyi perusteellisesti yrityksen tuotteisiin, asiakkaisiin ja markkinoihin, ja niiden pohjalta teimme johtopäätökset oikeasta etenemisestä. Käärimme hihat ja laitoimme perusasiat kuntoon. Toteutimme Venäjän markkinan lisäselvityksen ja etsimme lisää sopivia partneriehdokkaita. Tämän jälkeen teimme markkinointisuunnitelman ja markkinointiviestinnän toimenpide-ehdotukset. Yritys sai vastaukset muun muassa kysymyksiin, mitä viestitään ja kenelle, mitä mielikuvaa halutaan herättää ja miten erotutaan kilpailijoista. Markkinointisuunnitelma palvelee yritystä niin kotimaan kuin ulkomaan kaupassa.

Sen jälkeen oli vuorossa markkinointiviestinnän suunnittelu kumppaniverkostomme avulla: nettisivut, ppt-myyntiesitykset Venäjän jakelijahakuun sekä pienimuotoiset Google AdWords -kampanjat Suomessa. Näillä toimenpiteillä oli hyvä aloittaa myyntineuvottelut Suomessa, Venäjällä ja Baltiassa.

Tulokset 6 kk:n yhteistyöstä: yritys solmi kaksi jakelijasopimusta Venäjällä ja yhden Suomessa, jotka lisäsivät myyntiä reilusti. Uusilla nettisivuilla on satoja kävijöitä viikossa, mikä edesauttaa osaltaan yrityksen tuotteiden myyntiä ja markkinointia.

Sarus Oy tukee edelleen LVI-Suunnittelu Oy Juha Tourusen Venäjän liiketoimintaa päivittäisen myynninedistämistoiminnan merkissä.

www.mobair.fi

© 2011 Sarus Oy